Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Kterak jsem byl předvolán za parkování před vlastním vjezdem

Pro zpestření všedního dne budiž všem k dispozici má humorná osobní zkušenost s Městskou policií. Komu se nebude zdát humorná, nechť mi odpustí.

 

Stalo se to jednoho pěkného letního dne. Už ani nevím, co jsem to tenkrát zařizoval, nicméně jelikož jsme neměli vlastní vůz, měl jsem za tím účelem půjčené auto od známých. To jsem část dne nechal stát před naším domem a odešel kamsi domlouvat cosi. Po pár hodinách jsem se vrátil domů a nevěřícně zíral za stěrač zaparkovaného vozu. Na lístku od Městské policie stálo sdělení, že se mám dostavit na služebnu ve věci řešení přestupku parkování před vjezdem.

V té chvíli jsem si pomyslel spoustu nepěkných věcí o příslušnících Městské policie. Zjevně se nudí, obcházejí ulice a jen tak pro zábavu rozdávají předvolání. Kdyby si radši našli užitečnější zábavu. To ty experty nenapadlo, že já v tomhle vjezdu bydlím? Nasedl jsem tedy do auta (naštěstí jsem neměl nasazenou botičku) a pevně odhodlán, že tohle si líbit nenechám, jsem se rozjel na služebnu.

Celkem sebevědomě jsem zaklepal na dveře, za kterými čekali uniformovaní pánové. "Dobrý den, já jsem se dostavil kvůli tomuhle lístku ohledně parkování před vjezdem." "Áááá, výborně, tak pojďte," vyzval mě strážník, který jako by měl radost, že může zase jednou po právu potrestat provinilce. Hned jsem policistu upozornil, že na dané adrese trvale bydlím a tuto skutečnost jsem mu okamžitě dokázal předložením občanského průkazu. Byl jsem přesvědčen, že prosté stání před vjezdem, navíc před vlastním, nemůže být paušálně považováno za přestupek (jako třeba parkování na místě pro invalidy). To by mě přece musel napřed někdo nahlásit.

Strážník porovnal adresu na průkazu s adresou na lístku a zaraženě utrousil: "Tak to je zvláštní, protože nám volal takovej dost naštvanej pán a stěžoval si, že mu někdo stojí před vjezdem." V tom mě poprvé zamrazilo. Hned mi bylo jasné, že to musel být můj otec, kdo telefonoval. Ten den mu totiž přivezli nová okna a kvůli zaparkovanému autu nemohli zacouvat s nákladem do dvora.

"Aha, tak to byl asi táta," povídám a je mi stydno. "A váš pan otec jako neví, jaký máte auto?" Vysvětlil jsem policistovi, že auto jsem měl zapůjčené a otec ho tedy nejspíš nepoznal. Příslušníci na služebně vypadali značně pobaveně. Aby ne, nejspíš podobný případ ještě neřešili. "Tak to sem dejte, já to vyhodím," natáhl se policajt po výzvě k dostavení se na služebnu. "A příště laskavě seznamte otce, s jakým autem jezdíte," vyprovázel mě strážník káravě ze dveří.

Tak, to bychom měli. Doposud bylo právo na mé straně. Teď mě ale čekala možná i náročnější část mise - přiznat doma barvu. Můj otec patří mezi ty přísnější rodiče a ač výprasku už jsem se skutečně obávat nemusel, na oprávněné vynadání jsem se rozhodně netěšil.

Přišel jsem večer pokorně za tátou, vědom si toho, že jsem mu svým parkováním značně zkomplikoval život. Prý dokonce obíhal hosty v protější restauraci ve snaze zjistit, kterej magor mu to parkuje před vjezdem. Přiznal jsem se a omluvil, že to bylo moje zapůjčené auto, které mu tam překáželo. Otcova tvář nabrala očekávané přísné rysy. "Tak to máš, hochu, ale průšvih! To máš průšvih, protože já na tebe zavolal policii!" Opáčil jsem, že to vím a že už jsem na policii byl. Tátův přísný výraz byl najednou ten tam. V očích mu blýsklo nezkrotnou zvědavostí: "A co?"

Vyprávěl jsem mu tedy celou tu příhodu ze své strany a společně jsme se tomu srdečně zasmáli. Historka se pak mezi našimi známými nesla od úst k ústům. A mě by zajímalo, jestli i policisté si mezi sebou vyprávějí, jak otec omylem „udal“ vlastního syna.

 

Poučení na závěr: Až příště najdete za stěračem lístek od policie, zamyslete se, co jste provedli svým rodičům.

 

 

Můj předchozí blog: Mluvil jsem s Paroubkem, mluvil jsem se Schwarzenbergem

Autor: Honza Mareš | středa 9.6.2010 9:03 | karma článku: 34,26 | přečteno: 8675x
  • Další články autora

Honza Mareš

Asistenčním službám napospas

Asistenční služba vám jako klientovi poskytuje v první řadě pocit zabezpečení pro případ nehody nebo defektu. Když ale k nehodě nebo defektu dojde a vy asistenci skutečně potřebujete, můžete o tento pocit velmi rychle přijít.

23.8.2022 v 13:05 | Karma: 38,06 | Přečteno: 3710x | Diskuse| Cestování

Honza Mareš

Zloděj křičí: Chyťte zloděje!

Miloš Zeman se cítí natolik silný v kramflecích, že se nežinýruje vyzvat Daniela Hermana k odchodu z vlády, neboť "několikrát prokazatelně lhal". Je k smíchu a zároveň k pláči, že jeho obvinění je jedna velká lež.

7.11.2016 v 10:09 | Karma: 30,39 | Přečteno: 997x | Diskuse| Politika

Honza Mareš

A mistrovství světa v zarputilém lhaní, kterému stejně nikdo nevěří, vyhrává...

...hradní mluvčí Jiří Ovčáček. Mistrovský pohár přebírá od předchozího mistra této disciplíny Michala Haška, který své přesvědčivé vítězství z roku 2013 nedokázal obhájit.

3.11.2016 v 10:11 | Karma: 27,19 | Přečteno: 673x | Diskuse| Politika

Honza Mareš

Vážení v Mall.cz, děláte si ze zákazníků šoufky?

Mall.cz pro mě dřív byla celkem solidní značka. Zdá se ale, že poslední dobou dělá tato firma vše pro to, aby svou silnou pozici na trhu oslabila, co to jen dá. Křetínský tak zainvestoval do značky padající rychleji než cena ropy.

29.1.2016 v 10:04 | Karma: 19,68 | Přečteno: 1483x | Diskuse| Ostatní

Honza Mareš

Palmové svinstvo

V poslední době strmě roste veřejný odpor proti palmovému a palmojádrovému oleji, které bývají na etiketách výrobků označovány úplně jinak, než jak by měly být.

11.1.2016 v 13:19 | Karma: 30,32 | Přečteno: 1291x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 23
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 5044x
Člobrda, který přemýšlí o dění okolo sebe vlastní hlavou, který je nerad zticha, když něco není, jak by mělo být, nebo když něco stojí za komentář.

Seznam rubrik

Oblíbené blogy